טיפול פסיכולוגי אונליין – ברילוקיישן ונוודות דיגיטלית

רילוקיישן או נוודות דיגיטלית הם מצבי חיים רצויים ואפילו שאיפה של רבות ורבים. אבל לשינוי באורח החיים ישנם היבטים פסיכולוגיים משמעותיים שיכולים להיות מורכבים.

למזלנו מאז תקופת הקורונה, המעבר לטיפול אונליין הפך לנפוץ מאד. כולם החל ממכוני פסיכואנליזה, דרך מקומות המציעים פסיכותרפיה דינמית ועד טיפול CBT – עברו לעבוד בעזרת מפגשים בשלל תוכנות – זום, האנגאאוט, וואטסאפ. 

פסיכולוגים רבים וגם אנשים מקצוע בתחומים אחרים מציעים טיפול אונליין.

עבור דוברי עברית, האפשרות לפגוש פסיכולוגית בשפת האם היא משמעותית, ומאפשרת להרגיש בבית מבחינה תרבותית מכל נקודה בעולם. 

בכל מקרה חשוב להקפיד לבחור במטפלת מורשה. מומלץ וראוי לברר מה ההכשרה שלה, איפה היא למדה, באיזו גישה היא מטפלת ומה הניסיון שלה עם התחום. כדאי לבחור במטפלת שיודעת להתייחס לנסיבות של החיים במדינה אחרת.

שלושה היבטים חשובים שקשורים לחיי הנפש ברילוקיישן

שינויים בזהות ובתפיסה והערך העצמי בעקבות רילוקיישן או נוודות דיגיטלית

רילוקיישן מאתגר לעתים קרובות את תחושת הזהות והתפיסה העצמית. המעבר לסביבה חדשה משנה את “מי אני” כי לעיתים קרובות אנחנו מפסיקות ומפסיקים לתפקד בתפקידים שונים שנתנו לנו ערך. תפקידים לדוגמה – העובד המצטיין, הנכד הכי מסור, הרופאה הבכירה. שאלות לגבי ערך עצמי ו”מה אני שווה” יכולות להתעורר בתוכנו פנימה בתוך מעבר גדול. טיפול פסיכולוגי עוזר במציאת הערך העצמי וביסוס שלו, בשאילת שאלות לגבי הרציפות של תפיסת הזהות ובעבודה על הפער הללו.

בנייה מחודשת של תחושת שייכות ותמיכה חברתית

רילוקיישן מטבעו מנתק אותנו פיזית מקבוצות חברתיות ומשפחתיות שהשתייכנו אליהן. יש אפשרויות טכנולוגיות מצויינות לשמירה על קשר. אבל קשר מרחוק, לא תמיד מחליף את ארוחת השישי בשבת עם המשפחה או כוס הקפה עם החברה. זו עבודה פסיכולוגית וחברתית לבסס תחושת שייכות בתוך סביבה חדשה. בטיפול נעסוק ביחסים בינאישיים – המהות של הקשרים החברתיים, הטיפוח שלהם, מהן מסגרות התמיכה הקיימות ומה מתאים לך.

התמודדות עם שינוי וחוסר ודאות בעקבות נדודים דיגיטליים או רילוקיישן

רילוקיישן ונוודות דיגיטלית הם תהליכים שיש בהם שפע אי וודאות. אי וודאות עשויה לתרום למתח וחרדה. מעבר לסביבה חדשה עלול ליצור קושי תרבותי, בשל הצורך בהבנת קודים חדשים והתקשורת בשפה זרה. כל אלו יכולים להגביר קשיי הסתגלות לסביבה החדשה, במיוחד למי שחווה קושי עם אי וודאות, ודלדול של משאבים רגשיים. פיתוח אסטרטגיות התמודדות יעילות והתבוננות מעמיקה במה מסב מצוקה יכולים להיות משמעותיים ולסייע לנפש.

× Contact me